مکان های دیدنی که در باتومی حتما باید ببینید
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

 

مکان های دیدنی باتومی

یکی از بهترین مکان های طبیعی و دیدنی در باتومی پارک بوتانیکال یا همان باغ گیاه شناسی است. این باغ در شمال شهر باتومی قرار دارد و از وسیع ترین مناطق طبیعی گرجستان است که شامل مجموعه ای بزرگ از  گونه های گیاهی مختلف می شود. این منطقه ی زیبا، شبیه ساز گیاهان مکان هایی مانند قفقاز، شرق آسیا، نیوزیلند جنوبی، آمریکا، هیمالیا و مکزیک می باشد و دیدن تمامی گیاهان آن به همراه مناطق شگرف این باغ گیاه شناسی کاری به نظر سخت  اما لذت بخش است.

  • رقص فواره ها و بلوار باتومی

مکان های دیدنی باتومی

فواره های زیبای باتومی در سال ۲۰۰۹ میلادی در دریاچه Ardagani راه اندازی شدند. قدم زدن در بین این فواره های موزیکال فرانسوی بسیار لذت بخش است. این فواره ها معمولا بعد از غروب آفتاب شروع به کار می کنند و همچنین رقص آنها به همراه  موسیقی متن فیلم، موسیقی پاپ مدرن، راک و موسیقی کلاسیک می باشد. نشستن در کنار ساحل این دریاچه و یا در مکان های خاص در امتداد ساحل دریاچه و تماشای فواره ها بسیار شگفت انگیز و با احساس است.

  • کشتی تفریحی در باتومی

مکان های دیدنی باتومی

سفر با کشتی تفریحی “باربِری”  (Barbare) یکی از خاطره انگیزترین و از بهترین تفریحات شهر باتومی است. هزینه مسافرت با این کشتی برای هر ساعت ۱۴۰ لاری است که مسیر زیبای باتومی به کواریاتی را طی می کند این کشتی دارای ۱۱ صندلی است و کارمندان مسلط به زبان های گرجی و روسی دارد همچنین دو کشتی تفریحی دیگر به نام های  “کراس اِیر (Cross air)” و “فورچونا (Fortuna)” با قیمت مناسب تر آماده ارائه خدمت به گردشگران هستند.

  • مجسمه عشق در باتومی

مکان های دیدنی باتومی

مجسمه عشق یا همان مجسمه” علی و نینو ” یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و زیبای شهر باتومی است که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است . اما جالب است بدانید این دو مجسمه زیبا و هنرمندانه به گونه ای طراحی شده اند که در حال حرکت به سوی هم هستند و منظره ای زیبا و به یاد ماندنی عاشقانه را در کنار دریای سیاه گرجستان به وجود می آورند  این مجسمه یکی از مکان های دیدنی باتومی است که از نظر بازدید کنندگان آن نشانگر عشق واقعی و بدون مرز است. مجسمه ی “علی و نینو”  ارتفاعی در حدود ۷ متر دارد و برای ساخت آن از فولاد ضد زنگ استفاده شده است، حرکت این دو مجسمه به سمت یکدیگر هر ۱۰ دقیقه یک بار به صورت خودکار تکرار می شود. این دو مجسمه تصویری از عشق واقعی را به نمایش می گذارند و مجسمه ها توسط چراغ هایی تغییر رنگ می دهند. تمامی این حرکات و همچنین نور پردازی آنها به وسیله یک کامپیوتر انجام می شود.

  • آکواریوم در باتومی

مکان های دیدنی باتومی

یکی دیگر از مکان های دیدنی باتومی ، آکواریوم باتومی (Batumi Aquarium) است که از ساحل باتومی الهام گرفته و طی سالیان طولانی به شکل مجسمه ای توسط امواج دریا درامده است. این آکواریوم از ۴ نمایشگاه به شکل قلوه سنگ تشکیل شده است که هر کدام  از آنها محل نگهداری زیست گونه های بی مانندی از دریای اژه، مدیترانه، اقیانوس هند، دریای سیاه و دریای سرخ  می باشد و همچنین یک نمایشگاه جهت آموزش دارد. ورودی این آکواریوم  برای هر نفر ۲ لاری است که بسیار مقرون به صرفه محسوب می شود . مردم از دیدنی های آبی این آکواریوم بسیار لذت می برند.

  • پارک دلفین ها در باتومی

مکان های دیدنی باتومی

پارک دلفین ها (Dolphinarium) یکی از مراکز تفریحی بی نظیر این شهر است که دیدن آن به همه گردشگران توصیه می شود، این پارک در خیابان روستاولی که یکی از بهترین خیابان های باتومی است، واقع شده است. پارک دلفین ها ظرفیتی برابر با ۷۰۰ نفر دارد و بازدید کنندگان می توانند با انواع نمایش ها آشنا شده و از آنها لذت ببرند. در اینجا می توان از نزدیک، دلفین ها را لمس کرد. در پارک دلفین ها ، دلفین های تعلیم دیده شده با انجام حرکات نمایشی بسیار هوشمندانه  لحظات شادی را برای تماشاکنندگان به ارمغان می آورند. این نمایش به سه زبان گرجی، انگلیسی و روسی برگزار می شود.

  • جت اسکی و قایق در باتومی

مکان های دیدنی باتومی

قایق سواری از ورزش های هیجان انگیزی است که در هر کشوری که نزدیک به دریا و دریاچه باشد،‌ امکان پذیر است. در باتومی، از اواخر بهار تا اوایل پاییز، می توان این تجربه لذت بخش را داشت. قایق سواری در دریای سیاه، فعالیت هیجانی و جذابی است که بیشتر مسافران باتومی را به خود جذب کرده است. همچنین اخیرا پیست اسکی گودائوری در ۱۰۰ کیلومتری باتومی افتتاح شده است که دارای کوه های بسیار زیبا با دامنه های پر از برف است و یک بلیط آن که شامل هزینه اجاره تجهیزات اسکی هم می باشد در حدود ۱۵ دلار در روز است.

  • ده ها رستوران کافه کلاب و کازینوی شیک در باتومی

مکان های دیدنی باتومی

بهترین رستوران ها، بارها و کافی شاپ ها با غذاهای خوشمزه و متنوع را در شهر باتومی می توان پیدا کرد . برای مثال یکی از معروف ترین رستوران های شهر باتومی رستوران و بار تراسیتی است که از جاذبه های داخلی در هتل لِئو گرَند باتومی محسوب می شود این مکان جاییست که میهمانان به هواخوری و میل کردن از انواع غذاهای  ارگانیک و لذیذ و ویژه سرآشپز  در فضای بزرگ تراس آن مشغول اند. همچنین رستوران مشهور دیگر رستوران لونا است که محلی برای سرو  همه روزه صبحانه  و  غذا  به سبک غذاهای کشور ترکیه است، از رستوران و بارهای معروف دیگر می توان به دیوان پاب، تری سیکستی اسکای بار اند، رستوران سان فلاور، مدا بار و رستوران و بار کلادز اشاره کرد.

 

  • پارک آبی (آکواپارک)

مکان های دیدنی باتومی

اگرچه مساحت پارک آبی (آکواپارک) کم است ولی تا حدی جذاب و دوست داشتنی است که بازی و آب تنی در آن دقایقی پر انرژی و به یادماندنی را برایتان به ارمغان می آورد. این پارک آبی شامل دو استخر بزرگ، یک استخر کودک و چندین سرسره  است  و در بلوار جدید شهر و در ساحل دریای سیاه واقع شده است. ورودی این پارک آبی  برای هر نفر۳۰ لاری و برای میهمانان هتل رایگان است.

  • بیش از دهها موزه در باتومی(موزه تاریخ، هنر ،جنگ ،مردم شناسی)

مکان های دیدنی باتومی

موزه باستان شناسی از بهترین موزه های باتومی به شمار می رود که در اواخر قرن بیستم و در سال ۱۹۹۸ میلادی تأسیس شد و محلی برای نمایش ۲۸,۵۰۸ شی تاریخی و متفاوت می باشد .همچنین یکی دیگر از موزه هایی که در باتومی ساختمان زیبایی دارد، موزه آدجاراست که خودِ بنا جاذبه ای چشمگیر محسوب می شود. در این موزه زیبا، مجموعه ای جذاب از نقاشی های هنرمندان گرجی و خارجی به چشم می خورد که اغلب متعلق به قرن بیستم و بیست و یکم می باشند. از موزه های دیگر شهر باتومی می توان به موزه قوم نگاری برجگالو، موزه صنعت برادران نوبل، موزه مذهبی دیوید کوماخیدزه و  …  اشاره کرد.

  • کلیسای مادر مقدس در باتومی

مکان های دیدنی باتومی

یکی از جالبترین مکان های دیدنی باتومی کلیسای مادر مقدس در بالای تپه است که کلیسایی بسیار زیبا با معماری گوتیک است که قدمت تاریخی چندانی ندارد . در واقع این کلیسا در سال ۱۸۹۷ با کمک مالی چند برادر خیّر با سه گنبد، و به سبک شبه‌گوتیک ساخته شده است. در دوره شوروی، از این کلیسا به عنوان یک ساختمان آرشیو، و آزمایشگاهی با ولتاژ بالا استفاده می شد. اما بعد از استقلال گرجستان ، این کلیسا دوباره به عنوان کلیسای ارتدوکس شروع به کار نمود.

  • بازار های محلی در باتومی

مکان های دیدنی باتومی

بازدید و خرید از بازار های محلی باتومی یکی از جالبترین کارهایی است که به طور روتینگ انجام می شود. خرید از این بازارها برای شما تجربه جالبی خواهد بود ، مثلا حتی اگر بوی بازار ماهی ها را دوست نداشته باشید، باز هم کنجکاو می شوید که درون این بازار یک نگاهی بیندازید.

  • بازدید از قلعه گونیو (Gonio)

مکان های دیدنی باتومی

برخی از باستان شناسان  قدمت قلعه گونیو را به چندین هزار سال قبل  نسبت می دهند و حتی آن را متعلق به سده پانزده تا هفدهم قبل از میلاد می دانند. افسانه ای باستانی در مورد این قلعه وجود دارد که بر اساس آن این قلعه محل دفن آسپاروس پسر پادشاه و کسی که به دست جیسون کشته شد، می باشد. این قلعه در طول تاریخ به دلیل موقعیت استراتژیک ویژه ای که داشته است  میزبان اقوام مختلف در سه دوره رومیان، بیزانس و  عثمانی ها بوده است.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: